In het onlangs verschenen advies Steeds inclusiever gaat de Onderwijsraad na hoe het onderwijs inclusiever kan worden voor leerlingen en studenten met een beperking.
In het onlangs verschenen advies Steeds inclusiever gaat de Onderwijsraad na hoe het onderwijs inclusiever kan worden voor leerlingen en studenten met een beperking.
De werkgroep Kwaliteit van het programma Inkoop en Aanbesteden Sociaal Domein heeft een Handreiking kwaliteitscriteria jeugdhulp en maatschappelijke ondersteuning voor inkoop opgesteld.
Artikel uit Balans Magazine over het Centrum voor Consultatie en Expertise
Hoe gaat het met de aansluiting tussen onderwijs en jeugdhulp? De Ministeries van OCW en VWS hebben samen met de VNG een landelijk onderzoek geïnitieerd naar de wijze waarop samenwerkingsverbanden passend onderwijs en gemeenten de aansluiting vormgeven en ervaren.
In dit essay wordt de manier beschreven waarop meerlaags werken aan maatschappelijke vraagstukken werkt en wordt ingegaan op de uitdagingen die zich daarbij voordoen, aan de hand van Frequently Asked Questions (FAQ’s).
In deze notitie staat de vraag centraal welke vorm van leiderschap helpt om de transformatie tot stand te brengen.
In dit artikel uit het vakblad LBBO verkennen Marjolein Bomhof en Miriam Walraven (Oberon) de aansluiting tussen jeugdhulp en onderwijs.
Gemeenten zijn verantwoordelijk voor de jeugdhulp en schakelen jeugdhulpaanbieders in voor de uitvoering. Hiervoor kan zij in het inkoopproces afspraken maken met aanbieders en contracten sluiten.
Het Kwaliteitskompas is een instrument voor gemeenten die samen met hun partners willen sturen op de resultaten voor jeugdigen. Het Kwaliteitskompas heeft als doel de kwaliteitscyclus van jou en je partners op gang brengen.